מה כדאי לי לעשות כדי לא להישאב לאינסטגרם?
לכולנו זה קורה לפעמים,
אנחנו נכנסים למעורבות באינסטוש וכעבור שעתיים מנסים להיזכר מה בעצם רצינו לעשות.
אבל מעורבות/השראה/ מענה לשאלות –הם לא גלילה חסרת תוכלת בפיד!
בואו נראה כיצד אנחנו נמנעות מבזבוז הזמן הזה (ממליצות לשמור)
- כמות פוסטים בשבוע- מחליטים מראש כמה פוסטים נרצה להעלות בשבוע ועומדים בהחלטה (כמובן שניתן לשנות בכל שלב את כמות הפוסטים, הכוונה היא ההתמדה). בתוך ההחלטה נעקח בחשבון שיקולים כמו : מה לא ילחיץ אותי? כמה זמן יש לי עבור הכנת הפוסטים? כמה זמן יש לי ביומיום עבור מעורבות וכו'. ההמלצה שלנו להתחיל מ3 פוסטים בשבוע למשך תקופה ולראות איך זה.
- להשתמש בעוגני תוכן- הכוונה היא לימים קובעים בלו"ז עבור ימים מיוחדים בחודש או חגים כמו למשל: סייבר מנדיי, פסח , ולנטיין, ויום הקפה הבנילאומי. עוגנים אלה יהיו הראשוניים בהכנת התוכן ולאחריהן נוסיף את כל שאר התוכן שאנו רוצים להוסיף.
- עבודה עם פינות קבועות- כן פינות קבועות הן סוג של עוגן ויותר מזה. הם הדרך להגיד לקהל: " יש למה לחכות…" אז פינה קבועה יכולה להיות פעם בחודש או בחודשיים ויכולה לכלול טיפ /how to/ לקוחות מספרים/מקרה שקרה לי וכו'. אחרי שהפינות הקבועות יתווספו לתוכן שלך נוכל להמשיך עם שאר התוכן. ולבנות מה? תופים בבקשה!!!
- בניית גאנט תוכן- נכון חפרנו על זה כי גאנט חודשי זה החיים וזהו!! ובניגוד למה שחשבת זה ממש לא מסובך. מדובר בדף שיכולל להיות בוורד/ אקסל/קנבה או פתקים. ושם יש טבלה המפרטת תאריך תמונה וטקסט. כל הפו. סטים של החודש הקרוב יכנסו שם, עם כל העוגנים. את הכל נדע מראש ונוכל להירגע בשאר החודש.
- זמן למעורבות– למעשה זה הזמן שאנחנו מבלים באינסטוש לאחר או לפני שהעלנו פוסט. ההמלצה הכללית היא ליצור מעורבות לכ-20 דק לאחר כל פוסט, להגיב לפוסטים של כל מי שהגיב לפוסט הקודם שלנו ולעוד כמה פרופילים מעניינים שלא הגיבו לנו. חשוב להיות גם מעורבים בסטורי. התגובות צריכות להיות מענינות ולא גינריות כמובן. עדיפו לתגובות ארוכות. זכרו, אינסטגרם היא רשת חברתית ואנחנו מחפשים קשרים חברתיים.
- הגבלת זמן באינסטגרם- דרך מצוינת לוודא שלא נישאר יותר מידי זמן בתוך אינסטה היא להגביל את הזמן שלנו שם. ניתן לעשות זאת דרך הגדרות (יש לנ הדרכה בריל על זה) וכך לוודא שאם נחרוג מהזמן נקבל החשכת מסך ושאלה "האם נרצה להמשיך לגלול?. ההמלצה שלנו לא יותר מ20 דק ברצף כדי שתוכלו לייצר מעורבות קצרה ומדויקת ועם זאת לא לשקוע לחוסר מעש.
- עיצוב נקי ומהיר בקנבה- כדי לשמור על עיצוב נקי ונעים לעין וזה ישרת גם את מטרת הניראות וגם את מטרת החסכון בזמן. דאגו לטמפלטים עבור כל סוג פוסט, קורסלות לשכפל, רילס לדאוג לקאבר קבוע וגם לפינות קבועות בסטורי ופוסטים. אין שום סיבה לעצב פוסט מהתחלה בכל פעם!
ואתם כבר יודעים מה אנחנו אומרות: "את לא עובדת אצל אינסטוש. אינסטוש צריך לעבוד לך…"