פייסבוק נלחמת בגזענות ומקשה על המפרסמים

איזה באסה עם פייסבוק, כל פעם שיש פרצה הכי קטנה לפרסום חינמי או פרסום שיתאים בדיוק לנו, היא מוצאת את זה וסותמת את החור.

אז באמת שמענו את זה הרבה, גם לקוחות שמתייעצים איתנו, גם לקוחות שלנו, והאמת, גם אנחנו חושבות כך מדי פעם.

פייסבוק לא נותנת לשתף כמו פעם, פייסבוק מורידה את התפוצה האורגנית ואפילו מייקרת את הפרסום הממומן (יותר כסף עבור אותו קהל ואותה תפוצה). והיציאה האחרונה של פייסבוק- אי אפשר להוריד מהפילוח של המודעות קהל ג'יהאדיסטי. כן כן מה ששמעתם, אם פעם נלחמנו בלייקים הפיקטיביים באמצעות אקסקלוד לכל מיני נושאים איסלאמיסטים קיצונים, אז זהו שעכשיו זה נחשב גזעני.

אז מה עושים עם כל זה?

1. לא להכנס לפאניקה. גם אם רואים שהתפוצה שלנו נמוכה יותר, כדאי לקחת נשימה ולהתחיל להסיק מסקנות.

2. להכנס להגדרות ולהתחיל לחקור את העמוד שלי, לא פעם בשנה. כל הזמן. זה חשוב וחוסך זמן. מה צריך לבדוק? הכל! מי עושה לי לייקים, לזהות לייקים פיקטיביים (שמות גנריים מדי כמו משה כן בצירוף של תמונת קאבר ופרופיל שאין שם בן אדם אלא תמונה ממאגר תמונות, כנראה שפיקטיבי), לבדוק מתי הפרסומים שלי הכי אפקטיביים, באיזה שעה, באיזה יום. מי עושה לי לייקים? מי מגיב? נשים? גברים? מאיזה אזור בארץ? לחקור לחקור לחקור.

3. כשיש לי את כל הנתונים של הקהל שלי אני יכולה להתקדם ולהכין מודעה – מודעה טובה, איכותית, בלי (או כמעט בלי) טקסט. גם פוסט רגיל יכול להיות מודעה וכל פוסט שאני מעלה חייב להיות איכותי, נראה טוב ובלי טקסט חופר מדי.

4. לעודד אנשים להגיב באמצעות הנעה לפעולה, אבל- לא לכתוב: "עשו לייק והכנסו לתחרות!!!" פייסבוק כבר לא מקדמת בצורה טובה פוסטים עם תחרויות שבהן כתוב לעשות לייק לשתף וכו. הדרך הנכונה היא: "הזמינו אנשים שנראים לכם רלוונטים" וכו'.

5. המנעו מתיוג יתר, מקישורים לאתרים חיצוניים, ומפילוח ג'יהאדיסטים, המנעו מלעצבן קהלים מסויימים. אם תעצבנו, יעשו למודעה שלכם "הייד" והציון רלוונטיות שלכם ירד, כתוצאה המודעה תהיה יותר יקרה.

6. נסו לערוך את התכנים שלכם מראש ולתזמן אותם. (לא קשור לעדכוני הפייסבוק האחרונים, סתם משהו שכדאי לעשות).

זהו בינתיים, פייסבוק כל הזמן משנה ומתחדשת ומקשה עלינו את החיים אבל יחד נתגבר:)

לשאלות, תהיות וכו' – אנחנו כאן.

צאלה ושלומציון

שבו איתנו לקפה